.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشتی نجات ایرانی به دروازه‌های یمن رسید

 شمال نیوز: کشتی نجات ایرانی به دروازه‌های یمن رسید، امیدوارم بتوانیم در یمن پیاده شویم، آزادسازی قدس شریف پایان همه جنایت‌های منطقه، جزئیات منتشرنشده شاهد عینی از عملیات حیرت‌انگیز خلبان شجاع ایران در فرودگاه یمن، خویشتنداری ایران حد و اندازه دارد برخی اخبار دفاعی در هفته گذشته بود.

به گزارش شبستان، کشتی نجات ایرانی به دروازه‌های یمن رسید، امیدوارم بتوانیم در یمن پیاده شویم، آزادسازی قدس شریف پایان همه جنایت‌های منطقه، جزئیات منتشرنشده شاهد عینی از عملیات حیرت‌انگیز خلبان شجاع ایران در فرودگاه یمن، خویشتنداری ایران حد و اندازه داردبرخی اخبار دفاعی در هفته گذشته بود.مشروح اخبار اردرادامه بخوانید:

خبرگزاری فارس: کشتی نجات ایرانی به دروازه‌های یمن رسید

کشتی امدادرسان جمهوری اسلامی ایران که به منظور کمک‌رسانی دارویی و غذایی به مردم جنگ‌زده یمن روز دوشنبه اسکله شهید رجایی بندرعباس را به مقصد این کشور ترک کرده بود، هم اکنون به حوالی بندر سلاله در عمان رسیده و تا ساعاتی دیگر وارد آب‌های مقابل کشور یمن خواهد شد.

این کشتی طی چند روز گذشته مسیر خود را در نزدیک‌ترین فاصله با آب‌های سرزمینی کشور عمان طی کرد و در ساعات آینده و پیش از ورود به خلیج عدن به منظور حفظ امنیت کشتی در مقابل تهدیدات احتمالی دزدان دریایی با فاصله گرفتن از سواحل یمن از کریدور بین‌المللی در خلیج عدن استفاده خواهد کرد.

امیدوارم بتوانیم در یمن پیاده شویم/ 4 هدف از حضور در کاروان کشتی نجات

نماینده کازرون در مجلس که در کسوت یک پزشک در کشتی نجات حضور دارد، ابراز امیدواری کرد که بتوانند در یمن پیاده شوند و سپس به تشریح 4 هدف از حضور در کاروان کشتی نجات پرداخت.

در میان کاروان کشتی نجات ایرانی که از عصر روز دوشنبه اسکله شهد رجایی در بندرعباس را به سمت بندر حدیده یمن ترک کرد، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران هم حضور دارد: دکتر شاهین محمدصادقی. او که نمایندگی مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، این بار نه به عنوان یک رجل سیاسی، بلکه به عنوان پزشک فوق‌تخصص پلاستیک و ترمیمی به این سفر آمده است: «درست است که من نماینده مجلس هستم اما قبل از آن یک پزشکم و وظیفه انسانی و حرفه‌ای و قسمی که خوردم، ایجاب می‌کند تا به کمک مردم بی‌پناهی برویم که اکنون زیر بمباران‌های شدید قرار دارند.»

رسوا کردن آمریکا و نوکرانش در منطقه به دست شجره طیبه بسیج صورت می‌گیرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با حل مذاکرات هسته‌ای اتفاقی در اقتصاد رخ نخواهد داد، اقتصاد باید از درون حرکت کند.

سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: دشمنان با تحریم و توطئه اقتصادی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام و مأیوس کردن ملت ایران هستند تا از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: دشمنان همواره در پیشبرد اهداف خود علیه نظام اسلامی با سد بزرگی به نام بسیج و سپاه مواجه شده‌اند که نیروهای سپاهی و بسیجی به خوبی توانستند توطئه‌های اقتصادی آنان را با ایجاد بیش از 100 هزار شغل طی مدت دو سال خنثی کرده و در مقابل دشمنان صف‌آرایی کنند.

مدل دفاع شیعه و سنی از انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

فرمانده دانشکده ستاد سپاه پاسداران کشور گفت: مدل قرارگیری رزمندگان شیعه و سنی در کنار هم در راستای دفاع از نظام و کشورمان در دنیا بی‌نظیر است.

سردار بهرام حسینی‌مطلق در جلسات نهایی کمیته دانشجویی ستاد نخستین کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این همایش‌ها نسبت به کسانی که از آب و خاک این کشور دفاع کردند، ادای دین کنیم.

فرمانده دانشکده ستاد سپاه پاسداران کشور، نقش پیشمرگان مسلمان کُرد در حفاظت و امنیت کردستان را با اهمیت خواند و ادامه داد: پیشمرگان مسلمان کُرد با وجود اینکه خانواده‌هایشان مورد اذیت و آزار قرار می‌گرفتند همچنان از ایران اسلامی دفاع کردند.

حسینی‌مطلق با تاکید بر اینکه پیشمرگان مسلمان کُرد در کردستان کمر همت را بستند و از خاک کشور در برابر ضدانقلاب دفاع کردند، ادامه داد: در سوره آل عمران خداوند بر بخشیدن گناهان و دادن ثواب به افرادی که با فدا کردن خونشان در راه خدا جهاد می‌کنند، اشاره کرده است.

تسنیم: جزئیات منتشرنشده شاهد عینی از عملیات حیرت‌انگیز خلبان شجاع ایران در فرودگاه یمن

شاهد عینی عملیات افتخارآمیز فرود هواپیمای ایرباس۳۱۰ در فرودگاه صنعا در یمن که خود از سرنشینان این هواپیما بوده است، گزارش لحظه به لحظه این پرواز و اقدامات شجاعانه خلبان ایرانی هواپیمای ماهان را تشریح کرده است.

هفته گذشته جنگنده‌های عربستانی از فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های انسان دوستانه در صنعا پایتخت یمن جلوگیری کردند. ماجرا از این قرار بود که هواپیمای شرکت ماهان حامل تیم پزشکی و مقادیر قابل توجهی دارو و غذا سه‌شنبه هفته گذشته از کشورمان به‌سمت یمن حرکت کرد که پس از رسیدن به مرز عمان و یمن توسط جنگنده‌های آل سعود تهدید شد. با وجود این تهدیدات و پرواز چند جنگنده مسلح سعودی کنار هواپیمای ایرانی، کاپیتان بهزاد صداقت‌نیا دست از مأموریت خود برنداشته و جهت فرود در فرودگاه صنعا اقدام می‌کند که پس از شجاعت این خلبان ایرانی، جنگنده‌های سعودی‌ فرودگاه صنعا را بمباران کردند و با توجه به این اوضاع خلبان ایرانی به‌ناچار اوج گرفته به کشور بازمی‌گردد.

جزئیات کامل این ماجرای افتخارآمیز را از یکی از سرنشینان این هواپیما که از نزدیک شاهد تمامی اتفاقات بود، پیگیری کرد که شرح آن نقل به مضمون در ادامه می‌آید.

وی در خصوص اقدامات قبل از سفر این‌گونه توضیح داد: "ما به این جمع‌بندی رسیدیم که برای رساندن کمکهای پزشکی به مردم یمن به این سفر برویم، حتی به‌قیمت اینکه در این راه شهید شویم. خلبانی از شرکت ماهان (کاپیتان بهزاد صداقت‌نیا) که برادر دو شهید بود به‌همراه کمک‌خلبانش که استاد پرواز بود، با جمعی آماده پرواز شدیم و همه وصیت‌نامه‌های خودمان را نوشتیم

گشت‌زنی هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز «کشتی نجات» در دریای عمان

از ساعاتی پیش و با ورود کشتی نجات به دریای عمان، تعدادی هواپیما در حریم هوایی آب‌های دریای عمان و بر فراز کشتی نجات در حال گشت‌زنی هستند. کاپیتان کشتی نجات این امر را اقدامی طبیعی دانست.

هم اکنون کشتی نجات در آب‌های عمان در حال عزیمت به مقصد تعیین شده است.

مهر: هشدار به عربستان / خویشتنداری ایران حد و اندازه دارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان هشدار داد که در صورت ایجاد مزاحمت برای کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای یمن؛ آتشی به پا می‌شود که مهار آن از دست عربستان و آمریکا خارج است.

سردار سید مسعود جزایری در مصاحبه با شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که در صورت ممانعت عربستان از رسیدن کشتی حامل کمکهای بشردوستانه ایران به سواحل یمن، پاسخ چه خواهد بود، اظهار داشت: من صراحتا اعلام می‌کنم که خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران حد و اندازه‌ای دارد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح افزود: عربستان سعودی و حاکمان تازه کار این کشور و هم آمریکایی‌ها و دیگران بایستی توجه داشته باشند، چنانچه بیش از این بخواهند برای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کمک رسانی به کشورهای منطقه ایجاد مزاحمت کنند، چه بسا آتشی به پا شود که مهار آن قطعا از دست آنها خارج خواهد شد.

سردار جزایری تأکید کرد: توصیه اکید من آن است که اجازه دهند جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر حداقل کمک های انسانی خود را برای مردم مظلوم یمن داشته باشند؛ و بیش از این کشورهایی به نام اسلام و علیه مسلمانان جنگ و ادامه خونریزی نداشته باشند.

رفتارهای دوگانه در مذاکرات هسته ای نشان دهنده عدم صداقت غرب است

دبیر شورای‌ عالی‌ امنیت ملی،با اشاره به رویکردها و رفتارهای دوگانه در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران از جانب طرف مقابل، گفت: تشدید ایران هراسی نشانه عدم صداقت غرب و تکرار خطاهای محاسباتی گذشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق با تبریک دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی، اتکا به توان و نیروهای بومی و حمایت همه‌جانبه از آنان را رمز موفقیت و استمرار پیشروی‌ها به منظور استقرار کامل امنیت دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ناخشنودی برخی کشورها از پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه در برابر گروه‌های تکفیری در کنار آموزش و تسلیح تروریست‌های اجاره‌ای برای مقابله با دولت قانونی سوریه، نشان دهنده عدم صداقت مدعیان غربی و حامیان منطقه‌ای آنان در مبارزه با تروریسم است.

وی گسترش همکاری‌های منطقه‌ای، اقتصادی و امنیتی بین ایران و عراق را فرصتی راهبردی و در مسیر تأمین امنیت منطقه، مقابله با تروریسم و پیشرفت و توسعه دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری ایران و عراق در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت به بخش‌های وسیعی از این کشور، می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌های اقتصادی مؤثر، موجبات آرامش و رفاه پایدار را برای مردم مظلوم عراق اعم از شیعه، سنی و کرد فراهم کند.

سازمان‌های بین‌المللی در عرصه تحولات یمن امتحان بسیار بدی دادند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش روحانیون مقیم مرکز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان‌های بین‌المللی در عرصه تحولات یمن امتحان بسیار بدی دادند.

حجت الاسلام آل هاشم در این مراسم که در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در یکان‌های آجا گفت: از همه همکاران در ادارات به خاطر زحمات زیاد و برنامه‌‌ریزی‌های خوب در اجرای مراسم فرهنگی و معنوی اعتکاف که باعث شد در این برنامه معنوی بیش از 12 هزار و 500  نفر از کارکنان ارتش شرکت داشته باشند تشکر می‌کنم.

اجرای دستور فرماندهی معظم کل قوا در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح

فرمانده کل ارتش، از تقویت توان رزمی قرارگاه‌های نیروهای مسلح بلافاصله پس از دریافت فرمان فرماندهی معظم کل قوا خبر داد.

امیر سرلشگر عطاءالله صالحی امروز در حاشیه بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: بلافاصله پس از دریافت فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای، مبنی بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح، قرارگاه مربوطه را با محوریت عملیاتی کردن فرمان معظم‌له تقویت کرده‌ایم.

کردها مستحکم‌ ترین پاسداران مرزهای ایران اسلامی هستند

سردار حسین سلامی گفت :بر شناخت و آگاهی از توطئه های دشمنان تاکید کرد و گفت: در برهه کنونی که دشمنان اسلام از هر شیوه ای برای نابودی این دین الهی استفاده می کنند آگاهی و مطالعه دقیق از ترفندها و توطئه های دشمنان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه سوریه پیشانی مسلمانان علیه توطئه های صهیونیست ها بود، عنوان کرد: امروز با دخالت ها و توطئه افکنی های کشورهای اروپایی متاسفانه سوریه به آشوب کشیده شده است و بیشتر زیرساخت های این کشور را نابود کردند.

وی بیان کرد: عده ای به نام اسلام بر چهره اسلام شمشیر می زنند و چهره ای مملو از محبت و عطوفت را خدشه دار کردند و درصدد گسترش خشونت و بیرحمی در جهان اسلام هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم مسلمان و بی دفاع یمن امروز مورد بی منطق ترین و وحشیانه ترین هجمه از سوی رژیم آل سعود قرار گرفتند که این هجمه ها هم با چراغ سبز و پشتیبانی آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی همراه بوده است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.993 seconds.